ASSALAMUALAIKUM


Wednesday, February 27, 2013

FOR THE LAST SEMESTER BREAK


Hampir 4 tahun da aku merasa cuti semester..yg laennya semester ni..bole kire bape kali je aku keluar jalan2 hangout2 ngn mmbe..2 3 kali je kot..and xbosan pon dok umah.. ini semua sbb jasa baik final year project yg mengisi masa lapang aku time cuti ni..'time kasih' sgtt3... -__-''

Cuti sem before2 ni sebok carik keje nk tmbh duet time cuti pluss bosan gler dok umah..but cuti semester kali ini sebok pk cmne aku nk carik keje nnt..plan utk masa depan..asal termenung je pikir pasal nak keje nak kumpul duet nk beli keta nak beli rumah..bila dipikir2kan..rase cm da matured btol la bile pikir2 hal ni..haha..xsangka aku da nak abes blaja. da nak keje.. rase cm baru je nak amek SPM..(ini perasan..haha..) pasal umur tu tolak tepi. tp serius xrase mcm aku org yg akan keje xlama lagi.. maybe org yg sebaye aku ramai yg da keje and dah kawin (bukan maybe tp memang pon..) tp aku xde rase cm bkobar2 sgt nk keje..xtau nape..

Macam mane agaknya life aku da jadi org bkerjaye nnt ye..kalo la menjadi plan aku nk ke sabah tu mungkin life aku keje je kot..haha..xpela jadi workorholic utk bberapa taun je..kumpul duet bbyk pastu bukak business event management company.. waaahh angan2 nk tinggi je kan..haha.. tp xsala nk berangan, inshaAllah mungkin satu hari nnt dengan berkat dan izin Allah tercapai angan2 aku..

 bak kate drama melayu  ''Mimpi Biar Sampai ke Bintang'' 

bak kate omputih '' Don't Stop Dreaming bcoz there is no wrong in wanting something more'' 

Allah ber berfirman "ALLAH tidak akan mengubah sesuatu kaum itu melainkan mereka yang merubahnya sendiri" -Ar Ra'ad : 11 

Cuti tinggal bape hari lagi minggu depan da nak start da.. life utk semester ni mesti tough..nak kene balancekan study and berseronok ngn mmbe utk terakhir kalinya and the biggest part is.... Final Year Project ni..kene readykan mental and physical utk menempuh semua ni..Selamat Berjuang~haha
Hoping that all will be going smoothly.. Kita merancang dan hanya Allah yang menentukan dan mengetahui apa yang terbaik untuk kita kan..




There is many choices you have in life but u must choose..and can only choose one- that is life (NQ,2013)

~N.Q-0uT~

No comments:

Post a Comment