ASSALAMUALAIKUM


Thursday, March 21, 2013

Suka Sayang Cinta

Okeh kali ni terfeeling plak dikala malam hari~ Rase nak berbicara pasal Hati..xde la geli2 sangat pon..tp rase cm matured da sekarang so bole la feeling2 siket..huhu..

Ade satu cite yg dipetik di suatu ketika............................................

Suka : aku rase aku paling hebat antara kita tiga.

Sayang & Cinta : Asal pulak?? xbaek wey riak..

Suka : Bukan riak..aku just cakap benda yang betol..Semua manusia wajib ade perasaan mcm aku..xde batasan benda ke makanan ke ape2 je mesti dorang ade rase suka.. kadang2 tak kenal pon bole suka or tak pernah jumpa pon bole suka..Haaa lagi satu kat fb pon ade button 'suka' 'like.. >__<

Sayang : Elleh...xyah berlagak la..aku ni lg mendalam, bererti dan berharga dari ko..kalo takat suka cm xde pape makne je.

Suka : Ehhh..apehal plak aku xbermakna?suka2 je...

Sayang : Sebab suka ni xkekal lama..Suka ni kejap je, bile da bosan or jmpe benda laen yg berkenan dihati hilang la suka tu... :p Lainlah mcm aku..bil ade sayang dalam hati..mesti susah nak lupe. Sayang tu akan tetap melekat di hati gituuuwww... (*blagak2)

Suka : Tadi cakap orang, sekarang sape ntah yg riak..

Sayang : Aah la... AstagfirullahalAzim....tp btol pe aku ckp.bukan riak laaa...

Cinta : Dah dah dah.. amende la gaduh2 ni...xsweet la korang ni.. Tgok aku bila dalam hati ade cinta sume bisa diatur..

Suka & Sayang : ape yg ko nak atur?
 
Cinta : macam2.. Bila cinta ade dalam hati. Hati akan selalu rase tenang, yakin dan tak kan pernah rase sunyi. Walau sesukar mana pon sesuatu masalah tu akan dapat diselesaikan. Contohnya kalo hati manusia ade rase cinta pada PenciptaNya, maka hatinya akan tenang. Bila hatinya tenang die akan berfikir dan berusaha untuk mencari jalan penyelesaian dengan bersungguh2.. Yg selebihnya itu semua kuasa Allah Yang Maha Berkuasa. Tapi sometimes manusia salah mentafsir dan mempergunaka rasa cinta ini menjadi sesuatu yg kejam dan negative.

Suka & Sayang : Waaaaaaaaa..... (*speechless,kagum)

--------------------------------------------END------------------------------------------------------------

Definisi aku:
1) Suka - Perasaan yg boleh datang tibe2 yg boleh membuat bibir kita mengukir senyuman dengan ikhlas.. bukan sinis ye..hehe

2) Sayang - Perasaan yg dipupuk dengan masa. Bermula dengan perkenalan. then jadi comfort bila together gether. then sume perangai, good thing, bad things also an annoying things akan dikeluarkan. However they still accepting each other happily.. And when u need to be seperate from each other, ade air yg akan mengalir dimata.. (T__T)

3) Cinta - Perasaan yg hadir lebih mendalam dari suka, memerlukan lebih lama dr sayang. Bagi aku ia satu perasaan yg tak perlukan sebab dan susah nk digambarkan sama macam mana betapa susah die nk datang menjengah dihati. Tapi bila die dah datang memang jangan harap la die nk pegi balik dengan senang..die akan duduk berkampung stay dalam hati tu walau macam mana pon kita try nk halau die pergi.

* Sesungguhnya Allah telah memberi perasaan yg sangat indah dalam hati manusia. Sometimes sebab perasaan ini boleh menjadi sesuatu yg sangat manis dan juga boleh mnjadi masam masin pahit..

Suka itu Lumrah Sayang itu Indah Cinta itu Anugerah 


~N.Q-0uT~

No comments:

Post a Comment