ASSALAMUALAIKUM


Sunday, September 27, 2009

Hikayat in mE...

Pada tanggal 26 september 1989 pada jam 4.32 petang di hospital besal kuala lumpur termeterai la di surat beranak seorang bayi telah dilahirkan..setiap tahun die membesar dengan penuh kasih sayang oleh familnyew..kini pejam celik pejam celik bayi yang comel tu(comey kew...ofcoz..hehe) da besa (walaupun sederhana tinggi jew) dan berumur 20tahun...cm xcaye jew die da 20tahun..

rse cm bru jew men men mercun dpn umh kne tangan,men roller blade pas2 kne keja ngn org gile pas2 tserat muke atas tar,men panjat buaian smpi tjatoh dlm lumpur,panjat pokok tyme free smbil makan aiskrim,petang2 jln2 nek basikal pastu kacau anjing orng india umh tepi 2..lastik anjing 2..(anjing 2 kecik tp die pye sore high pich tu), men gasing smpi kne kete pkck sebelah(tyme raye mintak maaf da),men daun terop smpi merah2 tgn r,mlm2 kua men galah pjg men blg2 slipar smpi ibu xbagi msok umh smpi ayah blk..ameer,zirah,pika(abg si zirah,die la yg letupkan mercun kt tangan aku..mmg 'baek' r die ni),dila(die ni kalo xtvt melibatkn kne pegi jaoh dr umh cm g padang die xkn ikot,die ni kitorg pggl die houseworm),hairi,najmi and ahmad..kenangan.........

rase cm bru jew men 'police entry' (yang nme sebenar die police and thief) depan tadika kemas kt cheras baru tu..buli budak tadika aku soh die minom susu aku yg ckg 2 wat xsedap tu(ahernye t'kantoi and aku tlh menerime hukuman yang setimpal)and selalu la buli de dak tu..xsmpt aku nk minx maaf kt die..kenangan...........

rase cm baru abez amek exam PMR..men baling2 kek and belon air kat blakang class pas2 kne sound ngn ckgu..kenangan.............

rse cm bru jew amek result SPM yang kire ok la tp blk buat muke frust..blk tu nek bus rapid dok jew dlm bus 2 smpi die pusing 1kl and blk semule kew maluri..frust pye psl...kenangan.........

rase cm bru jew kje kat south city plaza tu as a pmototer yg berjaya..mmg heaven r kje kt c2..kkdg rse cm dpt gaji bute jew..sbb xrmai or mmg slalu la xde org kt c2..knl ngn ramai org yg smpi sekarang and forever akan jd membe2 aku yang terbaek..the best r korg..sebut r spe kn bg korg bgge cket..hehe
1. pika mmg best la ko...
2. usna mmg pandai gler r ko..
3. syapik mmg 'macho' r ko..
4. kimi mmg bz gler r ko..
5. cport mmg kck r ko..
6. azri_buaye mmg jaoh la ko..
7. wan_akemi mmg comey la ko..wpun ko xknl aku pn..huhu
and..for the bestest friend forever and ever..org yg mmb aku dr skola yg dapatkan aku kje kt c2..yg byk cite2 ngn aku..dan yg aku akn sentiase igt die dlm ati aku no matter what..
ALLAHYARHAM NUR MOHAMMAD FATHIR B. MOHD SUHAIMI..
Moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan org2 soleh...AL-FATIHAH..kenangan..............

rase cm baru jew masok Kolej Matrikulasi Pahang dan hidup sebagai pelajar dua tahun di KMPh tu...knl lg ramai org and found my special ones..teeeetttt..hehe..also no forgotten roomate2ku and membe2 ku yg besh2..2taun dok c2 mcm2 jd..the happiness the sadness the craziness the madness..everything that happen in KMPh will remain in my head..kenangan.............

rse cm bru jew abez matrik and kje kt jusco plak 2nd time as a promoter..this time promoter kasot..smemangnye penat and seronok..lari2 panjat2 cari kasot..and katoh dr tempat yang tggi 2..sememangnye 'seronok'..papepn it give experience and new friends..kenangan.............

rse cm baru msok uitm s.alam ni..syiok gak la..sbb dpt course pe yang aku mintak and ofcozz la sbb dekat ngan umh..bkn kte ttiap mggu ley blk..nk ulang alik dr U blk umh pn bole..hehe.. rse cm bru jew orientasi and bru jew knl ngn classmate, kene tukr kelas and knl ngn a new classmate.. and also ngn problem PTPTN tu..but everything is settle now..kenangan.............

ni la 1/5 kisah hidop aku dr aku kck..dulu aku mmg budak 'baek' gler..budak2 kn..huhu..
tp makin tahun makin besa makin byk kenangan...byk bende da aku going through...20 tahun da hidop...byk bende aku da achive and byk gak bende aku fail nk wat...
Tq ibu sebab lahirkan bdak degil ni..Tq ibu sebab susa payah penat lelah jage bdk yg banyak kerenah n degil cket and kadang2 nakal ni..Tq akak and abang aja nurul byk bende..Tq kawan2 sebab sudi jd kwn sepermainan zaman kanak2 ku..Tq ckg kerana penat lelah ckg mengaja and mara2 pelajar konon cemerlang ni..Tq family sebab bg byk support no matter pe bende pn die buat..Tq kawan2 sebab bg byk kenangan yang terindah dalam hidup ni..thanZz 2 u all coz be part of my memory and my life..

(nk letk byk gmb ni tp error plak blogger ni...next tyme la update ltk gamba)

~N.Q~0ut-

1 comment:

  1. lol aku mmg macho..
    terima kasih..
    sobs3..aku ajk ko kuar ritu xnak..
    ngat nk wat surprise ntok ko..
    skunk da xsurprise..
    sbb ko tggu la brother posmen datang umah bgi present hari raya+ bufday ^^
    anyways..hapyy belated bufday :P

    ReplyDelete